Uuden Musiikin Kilpailun voitti The Rasmus, joka lähtee edustamaan Suomea Torinon Euroviisuihin.
Suomen euroviisuedustajaksi on valittu The Rasmus kappaleella Jezebal. Italian Torinossa järjestetään tänä vuonna Euroviisut 10.-14. toukokuuta. Suomi esiintyy toisessa semifinaalissa 12. toukokuuta.
UMK:n voittaja valittiin yleisöäänien ja kansainvälisen raadin antamien pisteiden perusteella. Yleisöäänien painotus oli 75 prosenttia, raadin pisteiden 25 prosenttia.
UMK-finaali käytiin tänään lauantaina Turun Logomossa. The Rasmuksen kanssa kilpaili Isaac Sene, Olivera, Bess, Younghearted, Cyan Kicks ja Tommi Läntinen.
